Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

5/1/13

The War of PRU-13



Hye olls..okay, lme aku tak brape nk update aku sendiri,kn? Hari ni, time tgh mandi td *sje nk bgtahu dah wangilah tu,hee* tetbe aku terfikir byk perkara psl PRU-13 kali ni. Okay, apa yang aku nak nyatakan dekat sini, bukan aku sebelah mane2 pihak secara langsung atau tidak langsung yea..so, pd semua penyokong ahli politik diluar sana, jgnlah *bash* aku sbb aku hanya sampaikan pendapat aku je..
First of all, aku nak ucap tanx a lot dkt kerajaan sbb bg aku BB1M utk 2 sem berturut-turut dan sebab bg ayah aku  BR1M.. Alhamdulillah, atleast kerajaan prihatin nak bantu rakyat.. Okay, sebut psl bantuan ni, aku tahu ramai yang cakap2 belakang mcm

#  ‘ala, bg duit nk rasuah rakyat lah tu’ ataupown
# ‘nak PRU baru nak bg duit’ ataupown
# ‘bg duit ni nak pancing undilah tu’.

 Okay, enough apa yang aku dgr tu yea.mcm nilah, pd PENDAPAT aku, bkn sbb kt atas semua ni diorg bg bantuan, (taktahulah isi hati cmne) tp cuba pk positif sikit. Sekurang-kurangnya, kerajaan ada inisiatif nak bantu rakyat.. n untuk pengetahuan uolls, ekonomi negara kita ni, tiap 5 thn brulah stabil dr segla bagai gangguan ekonomi. Kenapa 5 thn? Sbb ekonomi Malaysia ni mmg agak “KETINGGALAN” 5 thun kebelakang drpd negera-negara besar diluar sana. So, sbb tu agak lmbt bru kerajaan dpt proses bantuan ni..

Okay, byk y aku tgk, satu pihak tuding jari pd pihak yang lain.. itu semuanya hanya propa je pd aku..kbykkn kes tu, adlh kes berbangkit yang mana, ia kes y lama dan baru skrg nk dibangkitkan.. sebab apa? Sbb nk PRU ni lh.. Aku dah ckp, aku tknk berpihak pd mna2 pihak so,inilah pendapat aku.. mgkin tdk ptot kita aibkan seseorg itu walaupun dy buat salah n tk ptot pown kte fitnah org sbb nk tuding slh dia.. pd aku mcm ni, dia buat dosa atau tak, itu antara dia dgn ALLAH/TUHAN.. kita ni tkda hak nk JUDGE org tu kalau kita sndr tkde bukti kukuh.. tu dah jatuh FITNAH dan Fitnah tu lagi besar dr MEMBUNUH..!!jd yang beragama Islam tu, pk2 lah yea..masing2 dah besar.. ha, tetbe aku ckp politik ni sbb aku dah naik muak sgt dgr mcm2 cite dr semua pihak..tk thu mne y btl, Wallahua’lam..hanya ALLAH s.w.t je y tahu..
#p/s: satu nasihat aku, baik uolls semua BERTAUBAT..mne tahu klau ada buat silap ke tnpa kita sedar..t tk sempat nk mintak maaf pulak..so, maafkan aku yea kalau aku ckp ni salah.. selamat Hari Pekerja dan selamat mengundi semua.! ^_^

No comments: