Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

11/24/13

♥♥ Doktor CEKIK darah!! ♥♥



 
 
 


 
 
Hola uolls.. Okay, hari ni aku nak cakap sikit pasal doktor / klinik / demam.. Ha, apa kaitan semua ni  ngn emtry aku kali ni? Okay, before that, aku nak kasi tahu dulu yang aku ni bukan budak medic / doktor mahu pun orang yang ada kena-mengena ngan bidang perubatan okay..

Orait, untuk pengetahuan uolls, entry aku kali ni berkisar pasal doktor klinik swasta.. Nampak gambar ubat tu? Selalunya, kalau uolls demama, uolls pergi klinik,kan? Aku pun pergi klinik jugak lagi-lagi kalau Encik Semput datang attack..! Okay2, slalunya bila lepas check doktor yang tak sampai satu (1) minit tu, korang akan kena tunggu kat luar sebelum nama uolls dipanggil untuk kasi ubat,kan? Then, sampailah masa untuk uolls amek ubat dan bayar fees ubat + fees jumpa doktor tu.. 
Tuptup, dapat bil je, MAKAIHH..ape ke mahai bebenor? Plus, uolls dapat ubat demam
+ ubat-ubat sampingan dan tak ketinggalan ubat GASTRIK! Padahal uolls datang klinik sebab demam and uolls bukannya ada GASTRIk,kan? Okay, sini aku nak share benda yang doktor sendiri bagitahu dekat ayah aku .. Ada sebab kenapa doktor masukkan ubat GASTRIK kat dalma preskription ubat uolls tu.. Sebabnya is.... :
 
**** Bila uolls demam, automatik uolls akan rasa lemah and tak lalu nak makan.. Plus dengan pelbagai masalah duniawi yang uolls fikirkan lagi.. Then, secara automatiknya, perut uolls akan bertindak-balas dengan merembeskan cecair asid yang digunakan untuk memproses makanan di dalam perut tu..  Dan asid tulah yang menyebabkan perut uolls sakit tau.. Actually, ubat gastrik tu doktor bagi untuk meneutralkan asid dalam perut yang cuba menyerang perut uolls sambil menipiskan lapisan didalam usus uolls.. dan itulah yang menyebabkan uolls yang takde gastrik, diserang gastrik.. Yela, dengan uolls tak makan lagi, acano asid tu nak bekerja, iye dok?

Orait, habis membebel..So, ubat GASTRIK tu silalah makan yea kalau doktor bagi.. Untuk kesihatan uolls akan datang gak.. JAGA KESIHATAN yea uolls.. ^_^