Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

11/26/13

♥♥ Wedding Rozita Che Wan kena tegur ♥♥





Hola uolls.. Semua sedia tahu kan yang Rozita Che Wan @ Che Ta akan melangsungkan perkahwinan dengan Zain Saidin 11/12/13 ni.. Memang cantik tarikh tu wooo.. Kalau aku pun, aku nak gak tarikh kawin  aku camtu.. Haha.. Okay2, aku bukan nak merepek pasal wedding aku tapi nak story pasal wedding Che Ta and Zain Saidin yang kabonye "Wedding of The Year" ni.. Kat sini, ada seorang penceramah bebas telah menegur mengenai upacara perkahwinan mereka.. Jom baca apa yang ditegur penceramah bebas ini..


- "Di mana keberkatannya sesebuah perkahwinan itu kalau sebelum kahwin, kita sudah membuat perkara yang dilarang Allah termasuk dalam hal pembaziran dan bermegah-megah ketika mengadakan majlis.
"Itu belum lagi dalam perkara yang seolah-olah menjadi trend sekarang bagi pasangan belum berkahwin untuk kononnya bergambar pra-perkahwinan sambil berpelukan dan berpegangan tangan,"kata pendakwah bebas, Zawiyah Hassan.
Menurutnya, hukum sebenar kenduri kahwin hanya sunat sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w iaitu mengadakan kenduri kahwin walau hanya dengan seekor kambing.


Demikian serba sedikit intipati yang dapat aku ketengahkan.. Yela, sejak mereka umumkan tarikh perkahwinan mereka, banyak pihak yang datang menghulurkan sponsor tapi Che Ta dan Zain Saidin tetap keluarkan RM300,000 dalam perbelanjaan perkahwinan impian mereka yang dianggarkan bernilai RM1.21 juta..


Makaih, terlebiak terbeliak biji mata aku ni nasib baik tak terjojol keluar.. Hahaha.. Daripada depa dok sponsor Che Ta ngn Zain Saidin tu kahwin sampai RM1.21 juta, baik depa sponsor aku kahwin yang pada aku tak smpai RM50,000 tu..haishh.. Bagi aku buat loan pun takpa, aku sanggup... Haha..Okaylah, pada Che Ta dan Zain Saidin, nasihat aku satu (1) je, walau macam mana pun wedding korang tu, buatlah mana yang terbaik korang rasa.. Terpulanglah kalau korang nak dengar or tak apa yang penceramah bebas tu cakapkan.. Teguran tu bukannya satu (1) hinaan atau pun saje-saje nak condemn korang sebab korang buat wedding of the year.. Tapi, teguran tu sebab orang masih sayang korang and sebagai umat Islam, adalah menjadi tanggungjawab kita sesama Islam untuk saling nasihat-menasihati.. Terpulang pada korang macam mana korang nak terima teguran tu.. Masing-masing dah besar, dah tua..*aku pun makin tua..hehe* So, fikirlah mana yang baik dan mana yang buruk.. Sepatutnya makin kita meningkat usia, kit makin matang.. Bukan melenting macam budak-budak bila ada yang menegur *nasihat untuk diri aku jugak*.. Ingatlah, orang sekeliling masih sayangkan korang sebab tu diorang tegur supaya korang dapat memperbaiki diri..
Hua,,banyak pulak aku membebel hari ni.. Haha.. So, moral of the story nye is korang tahu-tahulah sendiri yea.. Heee..


**** Aku hanya bagi pendapatan.. Maaf kalau cara aku tegur kat entry ni kasar sebab aku hanya menyatakan apa yang aku rasa je.. Pandang cermin dan fikirkanlah..
*** Poning eden mencari duit nak kahwin ni.. Hehehe.. Insyallah.. 

sumber : pilihan anda