Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

11/25/13

♥♥ HERO tetap DIHATI ♥♥

Hola uolls.. Okay, kali ni aku nak sampaikan perkhabaran yang amat menyedihkan.. Uolls ingat lagi tak dengan HERO seekor kucing yang kehilangan kedua belah kaki depannya 8 tahun lalu.. Ala..tak ingat ke? Okay, meh aku cerita serba ringkas pasal HERO and PAPA HERO ni yea..
- Pada Mei 2005 2pm mcm tu, kebetulan PAPA HERO singgah katsatu (1) kedai runcit untuk beli air.. Sampai je kat kedai tu, PAPA HERO ternampaklah orang dok berkerumun depan kedai tu.. Bila PAPA HERO jengah, ternampak seekor kucing yang terbaring yang takda kaki depan dan berlumuran darah dengan keadaan yang tercungap-cungap.. PAPA HERO tanya tuan kedai tapi tuan kedai tu pun tak tahu.. Tiba-tiba datang seorang budak bagitahu yang dia nampak seorang lelaki naik sebuah kereta lalu dan campak kucing tersebut tepi longkang berhampiran dari kereta sambil marah-marah.. 
Dengan sifat kemanusiaan yang ada, PAPA HERO pun amek kucing tersebut dan bawak naik motor balik kerumah.. Masa tu, PAPA HERO baru je mula kerja dalam 2 minggu and takde duit yang cukup nak bawak hero pergi klinik.. Jadi, PAPA HERO hanya rawat HERO sendiri dekat rumah.. Dengan kuasa ALLAH S.W.T, HERO pun mula beransur sembuh.. -
Itulah cerita pendek yang aku dapat sampaikan pasal HERO dan PAPA HERO.. Tapi kat sini aku nak bagitahu uolls.. Semalam, pada 24/11/13, HERO telah pergi meninggalkan kita semua buat selama-lamanya.. Maaflah, aku review pasal HERO ni bukan untuk dapatkan publisiti or what tapi aku nak share dengan semua pasal HERO, seekor kucing comel yang berjuang untuk hidupnya sendiri..

Saat-saat akhir HERO..


Pengumuman oleh PAPA HERO semalam.. Serius aku tersentap bila tahu pasal hal ni.. HERO tetap dalam hati..
 Besides, aku sangat sayang and cintakan haiwan.. Plus, bila aku tengok HERO ni, mengingatkan aku pada kucing-kucing yang pernah aku bela dulu.. Termasuk kucing aku sekarang yang aku amek dekat hostel kolej aku.. Seekor anak kucing terbiar yang masa tu masih perlukan susu ibunya.. Aku nak bagitahu semua, PLEASE uolls.. Tolonglah sayang haiwan, tak kira haiwan apa sekali pun.. Tu pun makhluk ciptaan ALLAH S.W.T.. Bawah ni gambar kucing aku.. CIPENTOT nama dia and dia berusia 2 tahun 4 bulan..
Anak aku merangkap nyawa aku.. Tak tahu aku nak buat apa kalau dia takda..
**** Nota kaki : Maaf aku lambat review about hal ni.. Moga HERO bahagia diatas sana dengan Yang Maha Pencipta.. Amin..

***P/s : untuk tahu lanjut boleh singgah blog PAPA HERO