Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

2/6/13

~Nasihat Berlogging~ *Part 2



Hola senoritas..hehe..okay, ri ni aku nk sambung dgn nasihat @ Tips berblogging y pada pendapat aku amat annoying..ini adalah sambungan dari ~Nasihat Berblogging~ y lepas..okay,jom cikedout dulu eh..

11. Comment Verification - Ha,,yang ni pown 1 hal jugak..PLEASEeee tolonglah jangan pakai word verification untuk comment korang tuh..annoying tahu tak..SUMPAH susahkan org nk komen n jgn peliklah klo ada 2-3-4 org je y komen yea..

12. Iklan Nuffnang - Okay,, aku tahu ramai yang pkai nuffnang untuk tmbh income korg kan?tapi kalo boleh pkailah nuffnang y fixed setempat je..bkn y ikot scroll skali..mmglah ada pangkah (x) untuk tutup tp dia tkkn tutup pown n dia akn ikot scroll sekali n halang org nk baca..

13. Like page - okay,kalo korg perasanlah ada sesetengah blog tuh korg kene tekan like dlu n support us before korg boley baca entry diorg y menarik tuh..sometimes tu je lh info y korg jumpa n korg nk kena 'like' lh sume bagai,..sumpah menyusahkan n take time pulak bile nk kne tggu timing dy..haishh,, tolong jgn letak ni yea..

14. Popup Comment - Y ni pada pndpt aku its better korg buat popup window untuk comment korg tuh..bg senang ble org nk komen boleh reviw je balik kt entry korg tuh..tk pyh nk scroll up balik sume..senang kan?

15. Video - Okay, bab video-video ni mmg heavy metal pyelah..kdg,blog tuh simple je tp y buatkan blog tu berat when ada video y korg letak kt sidebar tuh..yela,kdg lagu y korg suke tuh tkdekan so krg letaklah video sebagai gantinya..tp, pd suggestion akulah,its better korg cari lagu lain insted dr letak video tuh..sometimes its make people annoying tau..so,,ltklh widget lagu sbg penggantinya..

so,kesimpulannya, akan ada lagi nasihat @ tips berblogging dr aku..jaga2, aku dtg bergolek ke blog korg yea.. sekian, WASSALAM..!! ^_^'

No comments: