Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

2/8/13

Review Setia Hujung Nyawa


Hye smua,, semalam berakhiralah cerita feveret ramai di TV3, "Setia Hujung Nyawa". SHN ni diadaptasi daripada Novel SHN sendiri..buku dy aku dah pernah baca pown n tk sangka diorg boley buat cerita ni sjibik dgn y dalam novel tau.. Buku ni ditulis by Fatin Nabila yang diterbitkan oleh Alaf 21..buku dr Alaf 21 ni memang ohsemm sgt kn? Ending y sangat sweet bila Zain Hakimi buat suprise untuk Elsarlina Imani yang sdang mengandungkan anak Zain Hakimi sendiri. Oh,,so sweet.. Cerita ni memang nampaklah kerakyatan version yang mana, diorg siap tunjukkan rencah khidupan keluarga kedua-dua belah pihak yang memang ada terjadi di dalam kehidupan seharian kita pown..Okay, bagi yang nak beli buku "Setia Hujung Nyawa" ni, bwh ni aku tunjukkan cover buku pinky dinky dia yang sgt kiutmiut

Sini aku sediakan sinopsis dy yea..

        Pengantin perempuan lari? Zain Hakimi panasaran. Seseorang perlu menggantikan tempat Sofea demi maruah keluarga. Datin Adibah kalut mencari bakal menantu bidan terjunnya. Kala terpandang Ersalina Imani, hatinya terus terpaut. Gadis itu segera dilamar. Haliza menerima lamaran untuk anak gadisnya atas sebab tertentu. Juga demi menyelamatkan maruah keluarga. Ersalina terpaksa rela. Dia dinikahi Zain yang langsung tidak mencintainya. Namun, status isteri membuahkan kasih yang bukan sedikit.

      Zain cuba menyemai cinta untuk si isteri. Apatah lagi Ersalina terlalu baik melayaninya. Lalu, kasihnya melimpah di hati. Kala berhasrat menyambut cinta Ersalina, isterinya disahkan mengandung. Sedangkan dia belum pernah menyentuh isterinya itu. Kepedihan ini amat dalam lukanya. Ersalina merelakan kemarahan dan amukan Zain. Bibirnya tetap tersenyum biarpun hati luka dilapah. Sewajarnya hukuman ini diterima kerana memang dia bersalah. Tekadnya untuk setia pada Zain takkan dicalar walau apa pun yang terjadi. Dia ingin setia hingga ke hujung nyawa.

# Buku yang sangat ohsemm dan sama naiknya dengan Adam Hawa  ^__^



2 comments:

✿INA AINAA✿ said...

huuuuuuuuuuu setia dihujung nyawa again.. hurmmm xtau nk komen ape, tak follow langsung.. huaaaaaaaaaaa

Unknown said...

haha..tkpe ainaa..but this story byk pengajaran dy.. :)