Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

1/7/14

CIPENTOT!!



'Meoww' 'meoww'.. Hua, dengar je bunyi ngiauan tu, buatkan jantung aku berdegup laju.. Lah, kenapa pulak? Sebab aku ni terlampau suka kucing tapi aku tak boleh nak pegang selalu sebab aku ada semput.. Huhu.. Tapi, yang gambar atas ni, kucing aku tau.. Meh aku bagi bio sikit pasal buah hati pengarang jantung aku ni..

Nama : Cipentot
Jantina : Jantan
Umur : 3 tahun (ikut tahun manusia)
Alamat : uma tuan dia lah..

Hehe.. Cipentot ni aku bela sejak dia kecik lagi.. Masa tu aku ada bela hamster dekat uma, nama dia Moko.. So, aku nak bawak Cipentot balik pun takutlah sebab :

1) Aku bela hamster
2) Ibu aku marah

Ibu aku tak bagi bela kucing actually sebab bulu dia kan ada hama n sebab aku ada semput.. huhu.. Cipentot ni budak2 junior kolej aku yang jumpa.. kesian, masa tu dia kecik lagi then tak pandai cari makan.. Supposely pada umur dia tu, dia still tak putus susu ngn mak dia.. So, budak2 tu pun bela lah and belikan botol susu untuk Cipentot.. Ha, mcm mana pulak boleh berpindah tuan? Masa tu, aku ni meniaga burger dr bilik ke bilik dekat hostel tu (tolong cinta hati meniaga) then, aku kenallah dengan budak2 ni.. 

Masalahnya, diorang tak boleh nak bela sebab diorang duduk hostel.. Lalu, diorang pun offer lah anak kucing yang comey ni dekat aku.. So, aku pun bawaklah balik and kebetulan masa tu aku duduk uma sewa.. Nasib baiklah roomate aku time tu, Atyn memahami and kasi aku simpan anak kucing aku tu dlm bilik.. Yela, bila kwn dah bagi bela tu, aku pun kenalah faham-faham utk pastikan dia sentiasa bersih dan wangi,kan? Okay, bila cuti sem, aku pun bawaklah balik uma n ibu aku mcm biasalah, marah aku sebab kutip anak kucing ni.. Tapi, aku tak boleh nak lepaskan dia sebab aku rasa macam ada "Bond" yang sangat kuat antara aku dgn Cipentot ni..

Even banyak kali dah ibu aku suh buang, aku still tak buang jugak.. So, aku pun belalah Cipentot sampai besar.. And guess what? Betullah apa yang aku rasa "Bond" antara aku dan Cipentot tu.. Cipentot belum pun berumur setahun (1) dah membuang semua dalam toilet bilik aku.. Aku banggalah sebab memang aku dah ajar dia dari kecik utk buang dlm toilet..

N, sampai sekarag Cipentot tak boleh lepaskan botol susu dia tu tau.. Ha, botol ni bukan botol biasa yang botol kucing tu tapi botol susu pureen..hehe.. Lama gila botol tu and banyak betul jasa botol tu..1 lagi, Cipentot ni kalau aku marah, dia akan diam then lama lepas tu dia akan datang pujuk aku.. Dalam uma ni, dia cuma dengar cakap aku je.. Cakap orang lain sume dia taknak pakai.. Nakal tau..Hehe..Neway, aku stop dululah dekat sini.. Tak tahu nak story apa dah..hehe..

#Jom tengok kompilasi gambar sidebab ni..



si debab masa aku mula adopt dia.. sangat lincah + suka lagu kpop + suka posing tangkap gambar












Bila start membesar


Masa kecik,suka tido dalam bakul baju kak Atyn

P/s : sori,gambar dia minum pakai botol susu dalam hard disk and hard disk aku pun aku lupa mana aku letak..hehe.. Kalau budak kecik ni takde dalam hidup aku, tak tahulah aku jadi mcm mana.. SAYANG ANAK IBU!!!!
P/s/s : sori if entri kali ni panjang sangat..

4 comments:

Farah Waheda Wahid said...

ala comelnya dia...tapi akak takut kucing...bha ha ha...

Unknown said...

@Farah Waheda Wahid haha..comey ke kak? tapi nakal..huhu..tiap mlm kena cari dia.. huhu..tkpe..hehe

fragmenbiru said...

tomeinya

Unknown said...

@Abak's Role memang tomei pown abak..tp nakalnye,ya rabbi..huhu