Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

1/19/14

Kaki CopyPaste



Assalammualaikum semua.. Okay, tadi sajalah aku scroll dekat dashboard aku nak tengoklah enrti-entri best dr blogger-blogger ohsemm kan.. Scroll puny scroll then aku terjumpa satu (1) blogger ni.. Ad buat tutorial sama macam yang aku buat semalam.. Hati aku tiba-tiba terasa macam zuppp! So, aku bukak untuk baca dan damn, betul tekaan aku.. Ayat entri lebih kurang sama macam entri aku.. Aku bukak sebelah-sebelah untuk cek tiap ayat and betullah wei.. Banyak gak ayat aku yang diCopyPasta nye.. Aishh.. Aku tak marah kalau nak ambik tuto tu and buat mcm tuto sendiri, tapi atleast creditlah wei..

Opps.. Aku tak nak publish sape blogger tu.. Biar aku je sendiri yang tahu siapa dia.. Kepada blogger tu, hope sangatlah yea.. Kalau kau nak buat tuto yang sama dengan aku, ayat kau tolong ubah lain boleh tak? Ish, aku ni tak tahu nak cakap macam mana dah.. Sakit hati wei, bila orang ciplak idea kita.. Nasib baiklah gambar aku sume tu ada watermark.. Kalau tak, memang sejibik sebijiklah gambar aku sume kene kebas..

Dah lah.. Aku mls nk marah-marah.. Masing-masing dah besar,kan? Ada akal, guna dan silalah guna dengan sebaiknya.. Sekian, TQ

9 comments:

Syira Lokman said...

lumrahhh..ada yg copy entry syira then boleh pula komen..syira yg copy entry dia..haha..mmg kelakar

Unknown said...

@sYiRa LoKMaN yeke?wah2..mmg klakar sgt.. Diorg ni dah tkde idea sgt sampai nk copy entri org.. Yan nk kua tuto lagi pun dah takut da.. Padahal nak share ngn semua org.. Tapi bile jd cmni, jadi takut dah..hmm

kakitravelkhairuddin.blogspot.com said...

Dahsyatnya,,,,,

Unknown said...

@Muhammad Khairuddin Lim mmg dahsyat pown..skrg ni,mcm2 cara orang guna nak naikkan rank blog diorg..even walau kena copypaste entri org lain..huhu

fragmenbiru said...

Biasala tu.. sama2 bfikiran baik.. In Shaa Allah..

Unknown said...

@Abak Lorong Cinta huhu..mslhye yan tk pena kena,abak..yan tkdelh bengang sgt kalau dy nak credit tuto tu kt diri dia sendiri,tapi ayat dia lebih kurang 80% sama ngn ayat yan..huhu..masih cuba bersngka baik lagi ni..tanx abak :)

Phy said...

Salam ukhuwah. Hm, xpa yan. Org yang buat mcm tu, xkan ada hasil dari kerja ciplak tu. Sabar ya.

Unknown said...

@Phoebe betul tu phoebe.. biasalah orang yang nak nama ni,kan..

azlina_ina said...

lumrah kehidupan dik.. ni baru kat blog, kes akak seller plak yg copy paste ayat akak promo.sungguh Sadis.. now dah kna block.. tapi ayaat kat blog boleh right klik (dilarang copy)