Luahan Hari Ini
Assalammualaikum olls.. Tengah mood nak blogwalking.. Tinggalkan link korang dekat bawah

1/2/14

Sampai matilah wei!



Assalammualaikum w.b.t

Hello-mello-mushmellow semua.. Pagi tadi aku ada cerita pasal kerajaan berjimat,kan? Okay, hari ni aku nak cite pasal harga barang pulak!

Yesterday, aku+ayah+ibu aku gi shopping barang dapur dekat Tesco.. Masa beli tu,perghh aku memang tak ingat dunialah kan.. Aku main amek jelah barang yang aku nak..Hehe..So, lepas ah bershopping barang dapur tu, pergi beratur untuk bayar.. Lepas settle bayar, kami sefamily pun berjalan utk pulang ke rumah. *wahh,mcm story book da*

Then, sebelum balik tu, kitorang singgah kedai untuk mengopi es *ayat ayah aku* jap.. So, tengah lepak-lepak sambil borak tu, tetbe ayah aku teringat nak cek resit.. Nak tengok GST katanya.. yelah, kan 1 Jan '14 ni naik tax nya..

After cek,GST tak naik pulak.. Kitorang pun naik pelik.. Then, ayah tengok harga barang yang kitorang beli tu.. Di usha satu-persatu and kami jumpa something yang amat mengejutkan! Guess what guys, harga barang memang dah naik but increase arround 10%.. perghh,tak gile ke camtu? Nampak tak permainan dia dekat situ?

Aku pun tengoklah feveret item aku which is milo ----> RM18.99?!!!! What the heck is that? Dulu RM16.99 and now dah naik mendadak.. perghh.. Kopaklah weii camni.. Ni yang buatkan aku fikir ni, lepas ni semua orang akan kerja sampai MATI untuk tanggung kos sara hidup yang sangat tinggi ni..

Aku nak cakap banyak-banyak pun aku jadi speechless dah.. Pening wei tengok propaganda yang jadi sekarang ni.. Kita sebagai rakyat, kitalah yang tanggung,kitalah yang rasa sakitnya.. Entahlah, no more yang aku nak cakap.. But, how I wish Tun Mahathir still our PM.. Really miss Tun's delegacy though.. Tun,please HELP us, the rakyat..

2 comments:

beautifulpeonies said...

everythings need money.
and we are =.="
gaji macam cikai jer~

Unknown said...

@nanalee caramelo yap..betul tu.. everything nak naik..gaji je tak reti2 diorang nak naikkan.. sabo je lah..huhu